Concernul franco-bulgar Refan prin importatorul unic propune consultantilor si clientilor o linie de peste 250 de marci consacrate de parfum, aflate in topul preferintelor cunoscatorilor.
In raport de componetele folosite la fabricatie, parfumurile se impart in 4 mari clase:
1. Clasa LUX – parfumuri care se produc in exemplare, ambalaje si arome unice. Se mai numesc – galeuri – avand sticlute din cristal, cu pietre si metale pretioase… Sunt foarte scumpe, un flacon de 50 ml poate ajunge si la cateva zeci de mii de euro. De regula, acestea sunt fabricate in serie unica foarte mica.
2. Din Clasa A – fac parte parfumuri pe baza de componente strict naturale, identificate atat in aroma (plante, flori, pulpe de fructe, pulpe de legume, ierburi aromate) cat si in stabilizatorul de aroma (de origine animala :castoreum, zibetta, mosc, ambra, sau de origine vegetala : radacini parfumate, mirodenii, rasini si esente lemnoase aromate).
3. Clasa B – aromele pe baza de componente in amestec, naturale si sintetice, dar in totalitate sintetice la stabilizatorul de aroma. Intr-o proportie covarsitoare, rafturile magazinelor de profil, fie ele de lux sau nu, sunt pline cu asemenea produse.
4. Clasa C – aromele compuse doar din elemente sintetice si, de asemenea, componente sintetice la stabilizatorul de aroma. Majoritatea producatorilor de parfum prefera aceasta varianta deoarece costurile sunt mai mici si, in afara de aceasta, au la dispozitie peste 5.000 de arome care provin din industria petrochimica, prin prelucrarea petrolului brut. De altfel, in lume, la ora actuala doar 6% o mai reprezinta masa de parfum natural, restul de 94% fiind parfumuri partial sau in totalitate sintetice. Singurele tari care mai produc parfumuri naturale sunt Franta si Italia.
Parfumurile promovate de Refan contin componente naturale de cea mai buna calitate, spre deosebire de majoritatea parfumurilor din magazinele de lux, unde, dupa cum spuneam, parfumurile sunt integral sintetice si doar in cateva cazuri sunt doar partial sintetice. Pe ambalajele veti observa ca figureaza o sumedenie de compusi de sinteza, coloranti, stabilizatori sintetici din gama bensophenone (cu derivatele pana la 5), C-uri (echivalentul E-urilor din alimente), toate fiind substante care pot provoca diverse afectiuni, de la alergii respiratorii, greata, stari de disconfort, ameteli, caderi de tensiune si pana la probleme dermatologice severe, culminand cu cancere de piele. Este inutil sa va mai spun ca toti acesti compusi NU ofera parfumului calitate, rafinament si inalta clasa. La ora actuala, peste 5.000 de arome folosite in parfumerie sau cosmetica faciala sau de corp, decorativa, de intretinere sau terapeutica, provin din industria petrochimica.
Legat de ambalajele si preturile parfumurilor de la Refan, trebuie sa cunoastem urmatoarele informatii:
Marile case de moda din lume care lanseaza pe piata parfumurile nu detin propriile fabrici, ci apeleaza la ajutorul unor fabrici mari si specializate, care pot produce la comanda, in diverse cantitati, aceste parfumuri, pentru clientii lor.
Aceste case de moda platesc producatoarilor sume mari pentru exclusivitatea asupra parfumurilor nou lansate, pe perioade cuprinse intre 2 si 5 ani. Dupa expirarea perioadei de exclusivitate, daca nu se mai lucreaza cu producatorul initial, detinatorii marcii inregistrate vand parfumurile mai departe, sub denumirea consacrata si inregistrata, iar producatorii pot vinde parfumurile respective si altor clienti, dar numai cu conditia sa nu foloseasca marca, denumirea consacrata. Ca atare, producatorii folosesc numai ambalaje standard, de fabrica, fara numele parfumului. In fond, aceasta face ca preturile sa fie foarte mici, caci marca reprezinta 65% din pret iar ambalajul reprezinta 16%. Daca analizam bine, clientul sau consumatorul este interesat in primul rand de continut, mai putin de ambalaj, si apoi si de pretul mic. Ca atare, ambalajele de parfumuri Refan au inscriptionate pe ele numai numele producatorului, continutul, gramajul, iar pe fundul flaconului este aplicat un sticker sau o eticheta cu numarul de cod al produsului, pentru a putea fi identificat.
Legat de pretul parfumurilor, un amanunt foarte important este si faptul ca in magazine platim foarte multi bani pentru o sticluta de parfum, insa doar 10% din pret reprezinta costul real, de fabrica, al aromei. In rest, platim multi bani pentru marca, pentru designul sticlutei si al cutiei (pe care oricum le aruncam la gunoi cand se termina parfumul), pentru publicitate, adaosul comercial al magazinului etc. Eliminand aceste cheltuieli (promovarea nu este facuta prin reclama la tv, ci prin consultanti directi, marca nu este trecuta pe ambalaj) putem aduce pe piata parfumuri de calitate la preturi foarte mici.
Atentie!
Parfumurile de la Refan nu au absolut nimic comun cu vechile uleiuri sintetice bulgaresti, grosiere si rau mirositoare, pe care le cunoastem de pe vremea bunicilor.
Refan raspunde unei mari necesitati: promoveaza atat parfumul de calitate, cat si modul profesionist de a-l alege si de a-l purta. Imbina perfect frumusetea, eleganta si rafinamentul.
Astazi, oamenii folosesc parfum pentru a-si construi propria imagine, dar de multe ori se lasa cuceriti de altii, de regula de personajele din reclame, ignorand insa un lucru elementar si esential: se potriveste acel parfum cu propria persoana?
In calitate de consultant Refan puteti oferi un sprijin profesionist clientilor, in domeniul parfumurilor, ajutandu-i sa aleaga ceea ce li se potriveste. Dar cum veti proceda?